پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227695
مصرف دخانيات،‌ قليان، الكل و فست فودها ،‌چاقي و ‌كم تحركي از عوامل خطر ابتلا به سرطان اند
تاریخ انتشار : 1395/11/18 16:40:32
نمایش : 1381
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان مصرف دخانيات،‌ قليان، الكل و انواع فست فودها ،‌چاقي و ‌كم تحركي را از عوامل خطر عنوان كرد و همه افراد را به پرهيز از اين عوامل توصيه نمود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مشکات برين؛ مرتضي هاشم زاده رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري، كاهش موارد بروز، مرگ و مير و بهبود زندگي بيماران از مهمترين اهداف اطلاع رساني پيرامون سرطان عنوان كرد.

وي افزود: انتخاب شعار "سرطان قابل پيشگيري " خود، معرف نكات حائز اهميتي است كه توجه به آن تاثير بسزايي در كاهش موارد ابتلا خواهد داشت.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختياريبا بيان اينكه در برخي از كشورها اقدامات خوبي در راستاي پيشگيري و ارتقاء كيفيت بيماران و مبتلايان به سرطان صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در ايران سالانه به ازاي هر 100 هزار نفر 130 بيمار مبتلا به سرطان وجود دارد.

هاشم زاده ادامه داد: با توجه به اين آمار پيش بيني مي شود در جمعيت يك ميليوني چهارمحال و بختياري حدود يك هزار مبتلا به سرطان وجود داشته باشد.

به گفته وي، حدود 13 درصد از علل مرگ و مير در كشورهاي در حال توسعه بعلت ابتلا به سرطان اتفاق مي افتد و سرطان سومين علت مرگ و مير بعد از بيماري هاي قلبي و عروقي و حوادث در ايران بشمار مي رود.

وي تصريح كرد: با شناسايي ريزفاكتورها و عوامل خطر مي توان نسبت به ارائه آموزش و برنامه ريزي براي پيشگيري از آنها اقدام كرد.

وي، جلب مشاركت هاي مردمي، حمايت خيرين، ‌انجمن و سمن ها و همكاري مردم را در تحقق اهداف نظام سلامت ضروري دانست و خاطر نشان كرد: سرطان قابل پيشگيري و درمان است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، در شرايط كنوني بر لزوم تغيير و اصلاح شيوه زندگي و ترويج فرهنگ خود مراقبتي و پرهيز از عوامل خطر تاكيد كرد.

دكتر هاشم زاده تصريح كرد: آلودگي هاي محيطي از جمله عوامل خطري است كه قرار گرفتن در معرض آنها موجب تشديد احتمال بروز بيماري مي گردد.

وي، ذائقه سازي صحيح و تشويق فرزندان به مصرف مواد غذايي سالم از سوي والدين را دراصلاح سبك زندگي آنها موثر دانست.

وي، مصرف دخانيات،‌ قليان، الكل و انواع فست فودها ،‌چاقي و ‌كم تحركي را از عوامل خطر عنوان كرد و همه افراد را به پرهيز از اين عوامل توصيه نمود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html